پیش نیازهای وردپرس برای طراحی سایت بدون کدنویسی (اقتصادی)

توجه به پیش نیاز های وردپرس برای راه‌اندازی یک سایت اهمیت زیادی دارد. قبل از اقدام برای نصب وردپرس روی یک هاست و ایجاد وب سایت، شما باید مطمئن شوید که سرورتان سخت‌افزار و منابع کافی را در اختیار دارد. شاید در نگاه اول روند ایجاد سایت با وردپرس راحت باشد اما، عدم توجه به پیش نیاز‌ها می‌تواند سرعت سایت و کیفیت آن را به صورت مستقیم تحت تأثیر خود قرار دهد. به خاطر داشته باشید که مهم‌ترین پیش نیاز وردپرس برای راه‌اندازی در چهار دسته‌بندی اصلی یعنی سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، مالی و علمی تقسیم می‌شود. امروز ما قصد داریم تا در مورد پیش نیازهای وردپرس با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.
پیش نیازهای وردپرس از نظر سخت‌افزاری کدام‌اند؟
بیایید تا روند بررسی مهم‌ترین پیش نیازهای وردپرس را با پیش نیاز‌های سخت‌افزاری شروع کنیم. به صورت کلی، سیستم توزیع محتوای وردپرس می‌تواند امکانات سخت‌افزاری متنوعی را به خود درگیر کند. از آنجایی که شما به صورت مستقیم آن را بر روی یک سرور نصب نکرده و از یک هاست استفاده می‌کنید، این منابع می‌توانند به صورت اشتراکی هم انتخاب شوند. در ساده‌ترین حالت ممکن، وردپرس بر روی هر سیستم یا سروری نصب خواهد شد. اما، منابعی که شما در اختیار وردپرس قرار داده‌اید می‌تواند کیفیت و سرعت سایت را به صورت مستقیم تحت تأثیر خود قرار دهد. پس، اگر شما هم به دنبال نصب سایت وردپرسی هستید، باید سرور‌هایی را انتخاب کنید که برای این روند بهینه شده‌اند یا اینکه سرعت مطلوبی دارند.
بررسی مهم‌ترین پیش نیاز نرم‌افزاری وردپرس

مهم‌ترین پیش نیاز نرم‌افزاری وردپرس، هاست است. اگر شما به دنبال تست و آموزش کار با وردپرس هستید، می‌توانید از لوکال هاست هم استفاده کنید. لوکال هاست به محیطی است که در ویندوز اجرا شده و اجازه نصب سیستم‌های توزیع محتوا یا سایر اسکریپت‌های پر اهمیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. از آنجایی که کد‌های پشت صحنه این سیستم توزیع محتوا با استفاده از پی اچ پی نگارش شده‌اند، برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن شما باید به دنبال استفاده از لوکال هاست‌هایی باشید که همین استاندارد را دارند. XAMPP می‌تواند گزینه خوبی باشد.
اگر شما به دنبال اجرای یک سایت کامل هستید، پیش نیاز وردپرس تغییر پیدا می‌کند. لوکال هاست به گونه‌ای طراحی شده تا فقط کامپیوتر شما و اعضای شبکه شما به سایت دسترسی داشته باشند ولی یک سرور به شما اجازه می‌دهد تا به کاربران سرویس دهید. پس برای ایجاد سایت شما باید نسبت به تهیه یک هاست یا سرور‌های قوی اقدام نمایید. بهتر است کمی وقت خود را صرف یادگیری نحوه کار با هاست‌های مختلف بکنید. از جمله محبوب‌ترین و متداول‌ترین مدل‌های هاست به کار رفته در طراحی سایت‌های وردپرسی می‌توان به سی پنل و دایرکت ادمین اشاره کرد. هر کدام از این هاست‌ها، یک سری امکانات ویژه را نیز در خود جای داده‌اند. در دانشگاه وردپرس آموزش کامل کار با وردپرس و آموزش قالب وودمارت موجود است.
بررسی پیش نیازهای وردپرس از نظر مالی

سومین مورد از پیش نیازهای وردپرس، مربوط به مسائل مالی است. به صورت کلی، برای راه‌اندازی یک سایت با استفاده از وردپرس شما باید بتوانید هزینه‌های آن را تأمین کنید. در ابتدا به خاطر داشته باشید که وردپرس یک سیستم توزیع محتوای رایگان بوده و استفاده از آن هیچ هزینه‌ای را برای شما به همراه ندارد. اما برای نصب صحیح و استاندارد وردپرس، شما باید یک سری موارد را مد نظر خود قرار دهید. در لیست زیر شما می‌توانید مهم‌ترین موارد قرار گرفته در لیست انواع پیش نیاز وردپرس از نظر مالی را مشاهده کنید.

هزینه هاست
هزینه دامنه
هزینه قالب حرفه‌ای
هزینه افزونه‌های کاربردی

لازم به ذکر است که هزینه‌هایی همچون هزینه هاست و راه‌اندازی به صورت ماهانه یا سالانه محاسبه خواهد شد. پس بهتر است به دنبال شرکت‌هایی باشید که تعرفه بالایی را برای سرویس‌های خود در نظر نمی‌گیرند. همچنین قالب woodmart دانشگاه وردپرس گزینه مناسب برای راه اندازی سایت های مختلف است.
ضرورت یادگیری نحوه کار با وردپرس
در نهایت، آخرین پیش نیاز وردپرس به یادگیری نحوه کار با این سیستم توزیع محتوا اشاره دارد. پس از نصب و راه‌اندازی سایت، شما باید بتوانید به درستی با آن کار کنید. عدم توجه به این مسأله نه تنها مشکلات جدی را برایتان ایجاد می‌کند، بلکه در طولانی مدت منجر به ضرر کسب و کارتان می‌شود. تیم‌های توسعه دهنده‌ای که پشت صحنه وردپرس فعالیت می‌کنند، همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این سیستم را ساده و راحت طراحی کنند. به همین علت هم شما نیازی به یادگیری کد‌نویسی برای ساخت سایت با وردپرس ندارید. اما شما باید بتوانید با اجزا و قسمت‌های مختلف این سیستم به خوبی کار کنید.
البته که دوره‌های رایگان زیادی برای یادگیری وردپرس طراحی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. اما اگر شما به دنبال دریافت بیشترین بازدهی ممکن از این روند هستید، لزوماً باید مقداری از وقت با ارزش خود را صرف یافتن بهترین دوره‌های موجود در بازار کنید. با این کار، شانس موفقیتتان در دنیای وردپرس چند برابر خواهد شد. معمولا دوره های این سیستم توزیع محتوا در چند دسته مقدماتی، متوسط و پیشرفته تقسیم می شوند.
منبع: دانشگاه وردپرس

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *